טיפים לבחירת סוג הצלון

הצלון החיצוני (תריס רפפה נאסף) הפך בשנים האחרונות לפתרון ההצללה החיצוני המוביל, והוא מחליף בהדרגתיות ובביטחון את תריסי הגלילה המיושנים והכבדים.

הצלון החיצוני מאפשר כיוון מדויק של דרגת ההצללה הרצויה, והוא אינו חוסם את הנוף הנשקף מהפתח.

החיסרון המשמעותי של הצלון בהשוואה לתריס גלילה הוא ביכולות ההחשכה שלו. חברת קלימקס (CLIMAX) מציעה פתרון שאין ליצרנים המקומיים – דגם מיוחד שסגירת השלבים שלו טובה יותר. הדגם נקרא Z – בשל צורת השלב המיוחדת.

לסיכום עד כה:

 הצלונים הם חלופה מתקדמת לתריסי הגלילה – אמינים יותר (בשל משקלם הנמוך יחסית), אינם דורשים פתחי הכנה לשירות, ואינם חוסמים את הנוף. עבור חדרי השינה אנו ממליצים לבחור בדגם Z שמאפשר דרגת החשכה טובה יותר.

שלב צלון דגם Z-90 Noval
שקופית קודמת
שקופית הבאה

כאשר מתכננים בית חדש אנחנו ממליצים תמיד לעשות הכנה לאיסוף סמוי ומסילות סמויות, או לכל הפחות להתקין צלונים על מסילות (גם אם לא סמויות). המלצה זאת ביתר תוקף כאשר מדובר בדגם Z.
כאשר מתקינים צלון על מסילות נהנים משני יתרונות:
 1. הצלון עמיד יותר לרוחות.
2. דרגת ההחשכה טובה יותר.

עבור הפתחים הגדולים בחללים הציבורים יש שיעדיפו את השלב הפופולרי והמוכר C-80. צורת השלב מעוגלת ומעודנת יותר בהשוואה ל-Z.

פתרון נוסף שמהווה שילוב מנצח של דגמי ה-Z וה-C הוא הצלון מדגם T של חברת CLIMAX. צורת השלב שלו מאפשרת מצד אחד דרגת הצללה טובה יותר, ומצד שני דומה מאד לצורת השלב של הדגם הפופולארי C-80.

שלב צלון דגם T-80
שקופית קודמת
שקופית הבאה

כאשר מבקשים להוסיף צלון למבנה קיים, אנו ממליצים על הדגם F. יתרונו המשמעותי של הדגם הזה, שהוא דורש ארגז איסוף מינימליסטי. וכך ניתן להתאים פתרון אלגנטי ונקי, גם עבור פתחים בהם לא נעשתה הכנה מוקדמת לאיסוף סמוי.

שלב צלון דגם F-80
שקופית קודמת
שקופית הבאה