הוספת צלונים לבית קיים – שדרוג איכות החיים, ללא שיפוץ

צילון חיצוני חשמלי סומברה

בתים רבים בישראל נבנו ללא פתרון הצללה יעיל (חיצוני), וזאת למרות השמש החזקה והקיץ הארוך שלנו. הסיבות העיקריות הן שיקולי תקציב בזמן הבנייה, או רצון שלא להסתיר חלונות מעוצבים, או את הנוף הנשקף מהפתח.

אנשים רבים לא יודעים שניתן היום בקלות להוסיף הצללה חיצונית אפקטיבית, מבלי לפגוע בחזות הבית. ואף להיפך – הצלון החיצוני לא אחת משמש לשדרוג חזות המבנה.

הוספת צלונים חשמליים מפחיתה משמעותית את עלויות המיזוג, ומאפשרת הנאה מאור טבעי בחלל החדר. זה אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הצלון, בהשוואה לתריסי הגלילה. ניתן להנות מהצללה נעימה מבלי לחסום את הנוף הנשקף מהפתח, ולבחור בדרגת ההצללה הרצויה.

יתרון משמעותי נוסף הוא פשטות ההתקנה. אין צורך בהכנת פתח שירות לצלון החיצוני, וארגז האיסוף החיצוני שלו מינימליסטי, ואינו פוגם בחזות המבנה.

 

קיימות שתי חלופות התקנה:

1. התקנה עם ארגז חיצוני מעל פתח החלון. באופן זה כל פתח האור נשמר. 

2. התקנה של הצלון בתוך ארגז בתוך פתח החלון. באופן זה כ-20-30 ס"מ מפתח האור נחסמים על ידי הארגז. היתרון של שיטה זאת היא סגירה טובה יותר של הצלון בצידי הפתח – באמצעות מסילות.

 

ארגז איסוף מעל הפתח
אינו מסתיר את פתח האור. בדרך כלל הצלון יותקן על כבלים בצדדים. לצורך החשכה מיטיבת ניתן להשתמש במסילות מיוחדות שסוגרות את המרווחים בצדדים.
ארגז איסוף בתוך פתח החלון
מאפשר סגירה טובה יותר בצידי הצלון והתקנת הצלון על מסילות. מקטין את גובה פתח האור.
שקופית קודמת
שקופית הבאה

לסיכום:

א. הצלון משדרג את חזות המבנה.
ב. הצלון חוסך באופן משמעותי בעלויות המיזוג.
ג. הצלון מאפשר פרטיות בתוך החדרים מבלי לחסום את הנוף או את התאורה הטבעית.
ד. התקנה פשוטה ומהירה יחסית.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.